الخميس، 16 أغسطس 2012

سامح محروس فودة.."ضحية جديدة للتعذيب في إقسام الشرطة"


سامح محروس فودة 
"خالد سعيد" آخر 


من امبارح الساعة اتنين بليل كان في قطع لطريق مصر اسكندرية الزراعي , بالظبط عند قرية الشراقوة , بعد المؤسسة بشوية... الطريق كان مقطوع ليه؟؟؟؟؟

عشان كان في واحد اسمه "سامح محروس فودة" الراجل ده عنده 32 سنه و متزوج و لديه طفلين ( احمد و سما ).. غير مسجل جنائيا و معروف عنه حسن السير و السلوك بشهادات اهل قرية الشراقوة محل إقامته.

سامح كان واقف زيه زي غيره بيتفرج علي خناقة في الشارع ,, وبعدين في قوة من قسم شرطة شبرا الخيمة اول وصلت مكان الخناقة ,, المهم سامح خاف ليتقبض عليه و يعتبروه من ضمن اطراف الخناقة اللي حصلت ,, فقرر انه يمشي و يبعد عن مكان الخناقة ,, المهم انه القوة اللي وصلت من القسم اشتبهت في سامح و مسكته و حاولوا ياخدوه معاهم ع القسم ف الاهالي رفضوا لأنهم عارفين سامح و لأنهم عارفين انه ملوش دعوة بالخناقة اصلا ,, الظباط قالولهم احنا هناخده خمس دقايق بس و هنرجعه تاني ... بعد الكلام ده بنص ساعه من اقتياد سامح محروس فودة علي القسم ,, قام الظباط في القسم متصلين بأهله و قالوا لهم "" تعالوا خدوا ابنكم عشان دخل في غيبوبة"".....

اهالي سامح جابوا عربية اسعاف عشان ينقلوه مستشفي معهد ناصر و بالفعل اخدوه من القسم ,, المفاجأة كانت من المسعفين لما شافوا جثة سامح و كشفوا عليها , لقوا انه "ميت" و مش في غيبوبة!!!!!!

دلوقتي ماكينات الاعلام الوسخه شغالة هيا و المصادر الامنية اللي بيقولوا انه "مسجل جنائيا" و انهم قبضوا عليه وبحوزته 20 قطعة حشيش و سلاح ابيض...!!!!!!!

التعذيب في إقسام الشرطة اسلوب ممنهج مش حوادث فردية 
الظباط الصغيرين و امناء الشرطة اللي دايما بيقوموا بعمليات التعذيب دي لو مش بتاخد تعليمات من قياداتها الامنية العليا انها تنفذ عمليات التعذيب ,, عمرهم ما هيخاطروا بنفسهم و يعملوا ده من دماغهم !!!!

الشرطة هيا هيا وسخه و اساليبها اوسخ 
التعذيب في اقسام الشرطة اسلوب ممنهج مش حوادث فردية ... الشرطة لسه زي ما هيا .... الظاهر ان الشرطة نسيت 28 يناير 2011 و اللي حصل فيها .... مش باين لأي حد في مصر ان جهاز الشرطة اتعدل او ناوي يتعدل .!!!!!!!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق